Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

lauantai 20. marraskuuta 2021

Lapsen oikeudet ojassa?

Minä mahtava ipana

vaadin vallan vimmatusti,

- potkimalla, sätkimällä,

että Yy-Koon käskemänä

vanhempi joka ikinen,

- isä, äiti, pappa, mamma

ottaa nyt, välittömästi,

- lapsen oikeudet omaksi!


Minulla imetetyllä,

päiväkerhopoikasella,

- teinityttötylleröllä

oikeus on kiukutella

aina kauppaostoksilla

jos ei kurja äitiraukka,

- lopen uupunut isukki

makeisia oitis osta,

leluhyllyn kiertää aina,

- ohittaa sen ostamatta!


Minulla imetetyllä,

päiväkerhopoikasella,

- teinityttötylleröllä

oikeus on kiukutella,

josko en mä pakkasella

kulkea saa lain lakitta,

- nilkat paljaina kävellä,

josko pakko on sisällä

pipo riisua pois päästä,

- naulaan laittaa mielivaate!


Minulla imetetyllä,

päiväkerhopoikasella,

- teinityttötylleröllä

oikeus on kiukutella,

- käräjille viedä kehno,

saamatta jos jää minulta

- vihersähköpotkulauta,

vegeruoka, merkkivaate,

- ajokortti, akkuauto!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti