Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

keskiviikko 11. maaliskuuta 2020

Statuksia tiutiu-vuoden!


Minähän olen varakas,
- peräti kapitalisti,
statuksia tiutui-vuoden
- minulla on, kas, useita!

Nukun puoli vuorokautta,
- kaikki päivät pääksytysten!

Käteistä en koskaan kanna,
- pakko köyhänä kävellä!

Meikkiä en laisin käytä,
- heterona kuljen kurja!

Itken aina kaiket päivät,
- mitään ei se mulle maksa!

Laisin tee en palkkatöitä,
- eläkkeellä vain makoilen!

Maata pitkin matkustelen,
- lentopelkoa pakoilen!

Merta suojelen pahalta,
- rannoilla lain en oleile!

Lihaa tarjoan tutuille,
kun, huh, en ole vegaani!

Hiuspinnejä lain en käytä,
- kun puuttuu minulta tukka!

Villatakkia mä käytän,
- reumatismini takia!

Toppatakki on parasta,
- mitä tiedän, pakkasessa!

Ee-Uu-passi on minulla,
- konsa saa en suomalaista!

Mieluusti osoitan mieltä,
- runollani tällä, muilla!

Täydellinen en mä vielä,
konsa puuttuvat minulta
viinitarha, pronssipatsas,
- Rembrandt, Ranta ja Picasso!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti