Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

sunnuntai 29. toukokuuta 2022

Rannalla ”erämaajärven”!

Rannalla ”erämaajärven”,

- mailla Ollilan isännän,

minä aamulla kävelin,

- valkovuokkoa kuvasin!


Katseeni kohotin maasta,

- jotain valkoista vilahti

tuolla puolen pikkulammen;

- kaula kaareva, ja pitkä!


Mahalleni mä asetuin,

ryömin hiljaa, hissukseni

kuni Intissä alokas,

- kasteesta välittämättä!


Mukana oli minulla

pelkästään älypuhelin,

jolla ilman jää otosta,

- josko ei lähelle pääse!


Läpimärkänä matelin,

pysähdellen silloin tällöin;

oli onnea minulla

-kohde ei mua havainnut!


Enää metrejä vain viisi;

siinä joutsen uiskenteli,

minua lain pelkäämättä,

- kovin vaikutti kesyltä!


Kännykän otin käteeni,

mahallani hiljaa maaten

painoin nappia hitaasti,

- räpsäys, kuva, ihana!


Kuului sitten askeleita,

nainen vierestä tokaisi,

mitä mies makailet siinä,

- puuta on tuo lintu, joutsen!


Anteeksi keravalaiset,

kertonut en mä totuutta

märkänä, nolostuneena

- panin kiertämään vahingon!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti