Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

lauantai 11. toukokuuta 2019

Ilmiöt iki-ihanat!


Ilmiöt iki-ihanat
pyörälle pään Antin saivat:
Tämän viikon mittelöissä
euroista lain ei väliä;
miljardeja on minulla,
ja jos kylliksi ei mulla,
- rikkailta loput mä riistän!

Viikko konsa on kulunut,
- kaikki kaikille luvattu,
uus’ on ilmiö edessä,
vaihtuu voima TRUMPetissa,
- Antilta on ääni maassa:
Rakkaat ystävät, toverit,
unohtakaa viime viikko,
vitsejä minä latelin,
nyt on teillä ja minulla,
- arki ankea edessä
tosi tiukka on talous,
pakko karsia on teidän
noista haaveista, haluista,
- nyt yhdeksän, kymmenestä!

Jälkikirjoitus kipakka:
Äskeinen oli satua,
tosi hurskas toive vainen:
Velaksi elää demari,
kelpo, kunnon Suomi-laivan
- karille ajaa lopuksi!

Jolloin taasen seuraavalla
- pääministeriparalla,
pakko poistaa on etuja,
kovin kourin kampitella,
- kansakuntaa kurjistella!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti