Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

lauantai 21. maaliskuuta 2015

Jutta entinen etevä

Jutta entinen etevä,
ministeri mittavainen
ja johtaja joutavainen
Hesarissa helskytteli,
itki, parkui ja porasi;
suuri on minun suruni,
masentunut mulla mieli,
konsa kaikki on kumottu,
raunioitettu romuksi,
vedetty pytystä vessan,
kaikki arvon aatoksemme,
kaikki suuret suunnitteemme,
mitkä Jyrkiä, minua,
Kataista ja Urpilaista
pitkään vallassa pitivät.

Vaikka kaikki on kumottu,
raunioitettu romuksi,
vedetty pytystä vessan,
kaikki arvon aatoksemme,
kaikki suuret suunnitteemme;
Sote, metropol, Pisara,
oppijatko, perhepakko,
minä en periksi anna,
jätä en nyt maata mamman,
kohta vastuuta taas kannan,
jos nyt pärjäilee demari,
joku viisas taikka tyhmä,
mua, Juttaa, äänestäisi,
- sijasta Juha Sipilän!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti