Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

maanantai 6. kesäkuuta 2022

Puumerkki ja sormenjäljet!

Asetin tänään vireille

anomuksen, nöyrän pyynnön,

jotta saisin uuden passin

- vanhan, entisen tilalle!


Piti mun ihan aluksi

piipahtaa valokuvassa,

kun vanha, entinen kuvani,

- ryppyjä kovin sisälsi!


Meni hukkaan tuokin käynti;

ryppyjä tuli enemmän,

vaikka kuinka puuteroitsin

-otsaa, poskia, nenääni!


Ennen kuin mä ehdin tehdä

kädelläni ristinmerkin,

kumarruksen ottajalle,

- oli se poliisin luona!


Piti sitten mun kirota

pumaskaa satasivuista,

joka kaikkea kyseli,

- toiveet, tietoni uteli!


Piti pankissa käväistä,

antaa viimeiset varani

poliisisedän tilille

- äkisti, etuajalla!


Poikkeapa täällä meillä,

anna ennen kuin alamme

harkita tekoa passin

- puumerkki ja sormenjäljet!


Sormenjälkien osalta

ajan oitis mä varasin

päähän kahden pitkän viikon,

- kuni konna mä olisin!


Sormeni kun on sotattu,

alkaa pitkähkö odotus,

josko passi joutuu joskus

- tiskin taakse K-putiikin!


Konsa kourassa on passi,

uusi, kiiltävä, ja kaunis,

varovainen syytä olla

- joron jäljillä jos kuljen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti