Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

keskiviikko 23. kesäkuuta 2021

Mä, Mister Elokapina!

Mä, Mister Elokapina,

vaadin kunnon kohtelua

- putkareissuille porukan!


Poliisin on pakko olla

tuttavallinen, toveri,

- ylin ystävä minulle!


Vaikka velttona makoilen,

enkä lähde suosiolla,

kielletty on raaka kanto,

- kopelointi, koskettelu!


Pakosta pitää minulle

olla kunnon kantotuoli;

- neljä naista kantamassa,

mieltäni hyväilemässä,

- aatetta ylistämässä!


Pakko on jokainen meistä

yksitellen kuljetella

- täysihoitolan tiloihin,

omalla Cadillacilla,

- sähköakkukäyttöisellä!


Täysihoitolan tiloissa

oltava on minulle, muille

jokaiselle, sievä sviitti,

vesisänky, kylpyamme,

- siveä selänpesijä!


Vaadin voimalla, väellä,

ilta-, aamusyömiseksi

hanhenmaksapalleroita

- luomukasvisvalmisteena!


Herättää saa meidät vasta,

hieman jälkeen puolenpäivän,

- hiljaa korvaan kuiskimalla!


Uloskirjaus on oiva,

jos on se tosi nopea,

- jonotusta vailla täysin,

jokaiselle poistujalle

- oma kirjaaja ripeä!


Ja ihan lopuksi vielä;

kruunatkoon taas ”putkayömme

yksilötason todiste

- diplomi, Ohisalolta!


Vielä aivan viimeiseksi,

vakuudeksi varmimmaksi;

Joku jos on tyytymätön

poliisien palveluihin,

ilman muuta kantelemme

- valtakunnansyyttäjälle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti