Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

sunnuntai 22. marraskuuta 2015

Valta vaihtuu vassareissa!

Valta vaihtuu vassareissa,
Paavo on osansa tehnyt,
johtajana julkisena
tehnyt työtä yöt ja päivät
- kiusana kapitalismin!

Niinpä työnsä tehtyänsä
asunnossa arkisessa
miettii miesi itseksensä:

Mitä mieleen jää minusta,
muistaako kukaan minua
päättäväisenä pomona,
joka joukkonsa edessä
näytti suuntaa suurenmoista,
kukisti kapitalismin,
- ainakin sitä tukisti!

Muistaako kukaan minua
siitä että aivan äsken,
pressavaalin vallitessa,
tungin melkein kärkipäähän
- Paavo Lipposen iholle,
kuinka äänesti minua
tämän kelpo kansakunnan
- kahdeskymmenesosanen!

Muistaako kukaan minua
siitä että Audissani
- ministerismiekkosena,
käytin suuria lukuja,
jaoin kulttuurirahoja,
pohdiskelin päätöksiä,
joista yksi suurimmista
oli Audin jättöpäätös,
- hallituksen hylkääminen!

Vai muistaako kansa vainen,
minun hetkeni hikiset,
jolloin itseni ylitin,
- Smash Asemissa ahersin!

Vai muistaako se eloni,
jolloin laistin lakkaamatta
konserteista, oopperoista,
vaiko siitä että taannoin
sateenkaarilippuani
heilutin mä naapurissa,
maalla veljemme Venäjän,
- siniristimme sijasta!

Vaiko vainen siitä että
viime vaalin vallitessa
upposi mun suosioni,
kuni kuuma veitsi voihin,
vaiko sitten siitä että
samaan aikaan sattumalta
kansan kannatus kapeni,
- paitsi siis Li Aan osalta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti