Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

tiistai 25. heinäkuuta 2023

Ystävä, sotakaveri! (nimet muutettu, salattu)

Tässä päivänä eräänä,

- päivän pitkän kestäessä,

mieleeni mun muistui taasen,

että pitkään on jo ollut

- vaiti kurja Kasvokirja,

mitään raapusta ei Paavo,

- ystävä, sotakaveri!


Mietin hiljaa itsekseni,

- lieneekö mies ok, elossa!


Keräsin mä rohkeutta,

- kännykän otin käteeni;

oli ääni outo, vieras,

- mutta selkeä ja reipas!


Viime vuonna, joulukuussa,

sairastuin mä yllättäen,

- infarkti oli osani!


Vielä seison tolpillani,

- kävelen, en laisin juokse!


Kiitos kun minua muistit!


Muistin toisen ystäväni,

- Ilmarin, sotakaverin!


Kännykän otin käteeni;

onko tietoa sinulla

kelpo korsuystävästä,

- Paavosta, tilasta miehen!


En ole mitään mä kuullut,

- ei kai se vakavaa liene!


Voi, voi, kiitos, että kerroit!


Äkin soi älypuhelin:

- Mikä on numero Paavon,

minäkin heti haluan

piristystä tuottaa pientä

- ystävälle yhteiselle!


Kuinka jatkuu, koska, milloin,

tämä taannoinen tarina,

sitä ei nyt, toistaiseksi,

arvaa, aavista, tai tiedä,

monikaan, kovin usea,

varsinkaan minä, Olavi,

- minä kolmesta vähäisin!


Muut ovat kukaties, ehkä,

- urheilijasankareita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti