Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

maanantai 18. maaliskuuta 2019

Keravalle kestokassit?


Jo on aikoihin eletty;
kohta kannetaan koteihin
- Keravalla kelpoisella,
puusta tehty kestokassi,
vaikka ainakin minulla,
kotona, siis täällä meillä,
kasseja on jo kasapäin,
kankaisia, kestäviä,
- varustettuina logolla!

Pakko tyhmän on kysyä,
kaadetaanko paljon puita,
- hiilinieluja hitosti,
jotta roskiin heitän vanhat,
- kaikki kymmenen, ne kelvot!

Pakko tyhmän on kysyä
kuni ennen kommunistin:
Kenen kassia sä kannat,
Keravalla jos jokainen
kulkee kanssa puisen kassin
- jossa on tuhat logoa!

Pakko tyhmän on kysyä,
kuinka kehtaan kuljeskella
tuolla maailman turuilla,
josko tunnistaa jokainen,
- hamppari ja kuulu kasvo,
että mä olen kotoisin
Keravalta siis sulolta
- Helsingin takapihalta!

Pakko tyhmän on kysyä,
oveen onko liimattava
mainoskieltoisen tilalle,
lappu uusi ja ehompi:
Ei nyt kassia minulle,
- mulla on jo kymmenkunta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti