Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

sunnuntai 8. lokakuuta 2017

Hesari, pesänjakaja!

Niinistöllä vaikka vielä
kausi ehta ensimmäinen
- kesken on kovin pahasti,
helskyttelee jo Hesari
avulla asiamiehen
- kautta kolmatta hänelle!

Temppu on kuin Kekkosella;
poikkeuslaki, ”hädässä”!

Suuttui siitä suuri herra,
Vapaavuori itkun päästi:
Se minulle on varattu,
- minulle City-kanille;
joka varsin tunnetusti
- päätä pensaaseen en työnnä,
joka johdan kaupunkeja
- kautta suuren Suomenmaamme!

Suuttui siitä suuri miesi,
Keminmaalainen kuningas,
- Väyrynen, vähäpuheinen:
Mua miksi hyljeksitte,
- unohditte nuoren miehen,
kesken vielä on minulle
- satavuotinen savotta!

Ärähti eto demari,
puhetaidon jättiläinen,
Cicero, Kato, Perikles,
- pastapoika Antti Rinne:
Odottakaa kuusi vuotta,
nuoren miehen varttumista,
silloin vastaan ilman muuta
Juttaa kahta, Sannaa kuutta,
paperia on minulle
kolmikko kovaosainen
- Sauli Suuri, Jan ja Paavo!

Parahti paha porukka
huusi Laura Huhtasaari,
- mustavalkea hevonen,
Kunhan päättyy Saulin kausi,
mihinkään ei miehistämme,
suureen ääneen kansa Suomen
minut huutaa keisariksi,
- isänmaan pelastajaksi!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti