Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

perjantai 17. helmikuuta 2017

Voi sinua, vaalikarja!

Anna anteeksi minulle,
miehelle mitättömälle,
joka paikan pyrkyrille,
vahingossa josko joskus
asetin oman etuni
- yhteisen edun edelle!

Anna anteeksi minulle,
miehelle mitättömälle,
joka paikan pyrkyrille,
seminaariryyppyreissut,
luottokorttivingutukset,
- kaikki muunnellut totuudet!

Jos sinä minut valitset,
päästät valtuustoon varalle,
parannan minä tapani,
seminaarit kaukaa kierrän,
sua kuulen, lain en muita
- itseni liki unohdan!

Jos sinä minut valitset,
päästät valtuustoon varalle,
parannan minä tapani,
kokoukset hoidan aina
selvin päin, jopa nälässä,
puhun suoria sanoja,
- totuutta en kaukaa kierrä!

Voi sinua, vaalikarja,
miesi, nainen, nuori, vanha,
köyhä, tai hyväosainen,
josko uskoit sä minua,
taasen toistan mä sanani,
- kuluttua neljän vuoden!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti