Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

lauantai 5. syyskuuta 2015

Kuiskaaja minulle kuiski!

Kuiskaaja minulle kuiski,
Hesarissa helskytteli,
Kiasman väestä korskui,
ylisteli” yltä päältä
jani-leinos -sankareita,
joille on kirous, kauhu,
- Mäkkäri, kapitalismi!

Ja kas, kumma, kumma kyllä,
mukana oli myös Tarja
- kera kiltin Penttisensä.

Kuiskaaja minulle kuiski,
Hesarissa helskytteli,
tiesi jotta leinos-äijä
tätä on nyt mielipuolta:
Tottelevaisuus pahasta,
- jopa vitsaus nykyisin!

Kuiskaaja minulle kuiski,
Hesarissa helskytteli:
Opin oivan ottaneena
karkotimme kiltteyden,
ääneen lausuimme ”luvalla”;
- Mäkkäri on suunta meidän!

Siitä suuttui leinos-sakki,
vaati varsin sinnikkäästi,
viiniä on litkittävä,
kanssa meidän, kuppilassa,
kulttuurien kuppilassa,
- Kiasman ikiomassa.

Kuiskaaja minulle kuiski,
Hesarissa helskytteli:
Niinpä sitten nöyrin mielin
kulttuurien kuppilassa
pohdimme me kerjäämistä,
ihmetellen katselimme
leinos-ristiinnaulittua
- Ronald-herra -hirviötä.

Ja ihan samalla siinä,
totesimme torveloina:
Sikamessias on tehty,
kauan sitten sinnitelty,
idea on koskis-harron,
- eikä leinos-loistohomma!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti