Kalevi Koskela, Kerava 100 lähettiläs

tiistai 27. marraskuuta 2012

Ytimessä jotta säilyn!

Ytimessä jotta säilyn,
minä maksan mielelläni
- velat kaikki vieraskansain,
pelastelen ne pulasta,
- vaikkapa verorahalla.

Olematon olkoon korko,
- miinusmerkkinen kukaties!
Mahtava taas maksuaika,
- vuosikymmen, kaksi, kolme!

Velkamaa jos on varaton,
- sitä jos se väittää mulle,
aina annan mä periksi,
- maksun siirrän tuonnemmaksi.

Konsa keksii kansa Suomen,
- sukupolvien perästä,
jotta maksuja ei saada
- edes vertaa pennin puolen,
makaan mä jo maan raossa,
alla mahtavan figuurin,
- kivipaaden kirkollisen.

Konsa keksii kansa Suomen,
- sukupolvien perästä,
jotta maksuja ei saada
- edes vertaa pennin puolen,
minua ei kenkään muista,
- ei nyt ainakaan pahalla,
mua syytä synneistäni,
- helvettiä kohti heitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti